Celem kampanii jest zwiększenie świadomości na temat usług sieci EURES wśród młodych absolwentów, studentów oraz ich pracodawców znajdujących się w przedziale wiekowym między 18 a 25 rokiem życia.
Komisja Europejska (KE) przyznała, że pandemia COVID-19 pozbawiła młodych ludzi wielu możliwości, a wysokie wskaźniki bezrobocia wśród tej grupy nadal świadczą o tym, że jest to wyzwanie dla państw członkowskich. W związku z tym KE zobowiązała się wesprzeć młodych ludzi, a nadrzędnym celem jest wspieranie ich rozwoju.
Dlatego też działania w ramach kampanii mają na celu:
- podniesienie świadomości wśród młodych ludzi na temat usług sieci EURES,
- zwiększenie puli młodych osób korzystających ze wsparcia EURES przede wszystkim w zakresie:
- informacji na temat bezpiecznego poszukiwania pracy za granicą na unijnym rynku pracy,
- wsparcia podczas i po rekrutacji międzynarodowej,
- doradztwa na temat potrzeb unijnych rynków pracy na konkretne umiejętności,
- informacji o tendencjach na europejskich rynkach pracy, co może ułatwić świadome wybory zawodowe.
Zapraszamy do śledzenia kampanii w mediach społecznościowych używając #EURES4Youth
Kampania potrwa od listopada 2022 r. do lutego 2023 r.