GMINNY OŚRODEK POMOCY SPOŁECZNEJ W JEMIELNIE ZATRUDNI OSOBĘ NA STANOWISKO: PRACOWNIK SOCJALNY (stanowisko nie jest urzędnicze)
Nazwa i adres jednostki:
GMINNY OŚRODEK POMOCY SPOŁECZNEJ W JEMIELNIE
Jemielno 30, 56-209 JEMIELNO
Stanowisko pracy :
Pracownik socjalny – 1 etat
Wymagania niezbędne:
1. Obywatelstwo polskie.
2. Posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych.
3. Niekaralność za przestępstwo umyślne ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.
4. Wykształcenie niezbędne do wykonywania zawodu pracownika socjalnego określone w art. 116 oraz 156 ustawy o pomocy społecznej z dnia 12 marca 2004 r.
Zgodnie z art. 116 ust. 1 ustawy z dnia 12 marca 2004 roku o pomocy społecznej (Dz. U. z 2018.1508 t.j. ze zm.) pracownikiem socjalnym może być osoba, która spełnia, co najmniej jeden z wymienionych warunków:
1) posiada dyplom kolegium pracowników służb społecznych,
2) ukończone studia wyższe na kierunku praca socjalna,
3) osoba, która do dnia 31 grudnia 2013r. ukończyła studia wyższe o specjalności przygotowującej do zawodu pracownika socjalnego na jednym z kierunków: pedagogika, pedagogika specjalna, politologia, polityka społeczna, psychologia, socjologia, nauki o rodzinie, ale rozpoczęli ich realizację począwszy od dnia 1 października 2008r.
4) posiada dyplom ukończenia przed dniem 1 stycznia 2007r. wyższej szkoły zawodowej o specjalności praca socjalna,
5) posiada do dnia 1 stycznia 2008r. dyplom uzyskania tytułu zawodowego w zawodzie pracownik socjalny,
6) ukończone lub kontynuowane przed dniem 1 stycznia 2008r. studia wyższe o specjalności praca socjalna na jednym z kierunków: pedagogika, politologia, polityka społeczna, psychologia, socjologia oraz nauki o rodzinie, po uzyskaniu dyplomu ukończenia tych studiów,
7) ukończone przed dniem 1 maja 2004r. studia wyższe na kierunkach: pedagogika, psychologia, politologia, politologia i nauki społeczne, socjologia,
8) osoby, które przed dniem 1 maja 2004r. rozpoczęły studia wyższe licencjackie lub wyższe magisterskie na kierunku: pedagogika, psychologia, politologia lub socjologia, po uzyskaniu dyplomu ukończenia tych studiów,
4. Mile widziane doświadczenie zawodowe.
5. Stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na określonym stanowisku.
6. Znajomość i umiejętność korzystania z przepisów z zakresu: ustawy o pomocy społecznej, ustawy o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanej ze środków publicznych, ustawy o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie, ustawy o wspieraniu i systemie pieczy zastępczej, ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy, o systemie ubezpieczeń społecznych, o pomocy państwa w wychowaniu dzieci, kodeks postępowania administracyjnego.
7. Nieposzlakowana opinia.
8. Dobra organizacja pracy.
Wymagania dodatkowe:
1. Umiejętność pracy w zespole, sumienność, rzetelność, dobra organizacja czasu pracy, terminowość oraz gotowość do podnoszenia swoich kwalifikacji.
2. Samodzielność, komunikatywność, odporność na stres, odpowiedzialność i dokładność w realizacji powierzonych zadań.
3. Doświadczenie zawodowe na podobnym stanowisku będzie dodatkowym atutem.
4. Znajomość przepisów kodeksu postępowania administracyjnego, dobra znajomość ustawy o pomocy społecznej, ustawy o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie oraz umiejętność interpretacji przepisów,
5. Biegła obsługa komputera.
6 Prawo jazdy kat. B oraz samochód osobowy
Zadania wykonywane na stanowisku:
1. Prowadzenie pracy socjalnej z osobą i rodziną ze szczególnym uwzględnieniem rozwijania metody kontraktu socjalnego oraz w oparciu o założenia metodologiczne standardu pracy socjalnej z różnymi grupami odbiorców.
2. Realizacja zadań z zakresu pracy socjalnej ukierunkowanych na środowisko lokalne we współdziałaniu z organizacjami, grupami i społecznością lokalną w celu zapobiegania
procesowi marginalizacji osób i rodzin.
3. Dobór form pomocy i metod pracy socjalnej w oparciu o m.in. diagnozę indywidualnego przypadku, oraz pracę z grupą.
4. Opracowywanie i realizacja projektów socjalnych i systemowych.
5. Udzielanie osobom pełnej informacji o przysługujących im uprawnieniach, świadczeniach i formach pomocy.
6. Prowadzenie rozeznania sytuacji życiowej osób i rodzin ubiegających się o świadczenia z pomocy społecznej w szczególności przeprowadzanie wywiadów środowiskowych na terenie gminy Jemielno
7. Ustalanie uprawnień do świadczeń z pomocy społecznej oraz z innych źródeł zabezpieczenia społecznego, ich rodzaju i wysokości, po wnikliwej analizie zgromadzonej dokumentacji.
8. Udzielanie pomocy zgodnie z zasadami etyki zawodowej
9. Przeprowadzanie wywiadów środowiskowych i przygotowanie planu pomocy.
Czasookres zatrudnienia : pierwsza umowa na określony kolejna na czas nieokreślony.
Wymagane dokumenty:
1. CV
2. List motywacyjny.
3. Kserokopie dokumentów potwierdzające kwalifikacje i doświadczenie zawodowe
4. Oświadczenie o niekaralności za przestępstwo popełnione z winy umyślnej oraz, że nie toczy się przeciwko niemu postępowanie karne.
5. Oświadczenie o posiadaniu pełni praw publicznych i pełnej zdolności do czynności prawnych.
6. Oświadczenie kandydata o braku przeciwwskazań zdrowotnych do wykonywania pracy na stanowisku.
Dokumenty aplikacyjne powinny być podpisane przez kandydata, a w przypadku składanych kserokopii, odpisów, itp. uwierzytelnione przez kandydata poprzez złożenie podpisu na dokumencie.
Dodatkowo wraz z dokumentami aplikacyjnymi należy złożyć podpisaną klauzulę informacyjną (zał. Nr 1)
Miejsce złożenia dokumentów:
Ofertę i wszystkie wymagane dokumenty należy złożyć w siedzibie Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Jemielnie osobiście lub za pośrednictwem poczty na adres:
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Jemielnie
Jemielno 30
56-209 JEMIELNO
w zamkniętej kopercie z dopiskiem
„Nabór na stanowisko PRACOWNIK SOCJALNY w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Jemielnie".
Dodatkowych informacji udziela p. Anna Zagubień – Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Jemielnie
tel. (65) 544-71-63
Kierownik
Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Jemielnie
Anna Zagubień
Powrót