Na podstawie ustawy z dnia 20 marca 2025 r. o rynku pracy i służbach zatrudnienia (Dz. U. z 2025 r. poz. 620) wprowadzone zostały zmiany dotyczące obowiązku zgłaszania ofert pracy do systemu ePraca przez władze publiczne oraz inne podmioty wykonujące zadania publiczne.
Zgodnie z art. 83 ust. 2 pkt 1 w/w ustawy, obowiązek ten dotyczy podmiotów określonych w art. 4 ust. 1 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2022 r. poz. 902):
1) organy władzy publicznej;
2) organy samorządów gospodarczych i zawodowych;
3) podmioty reprezentujące zgodnie z odrębnymi przepisami Skarb Państwa;
4) podmioty reprezentujące państwowe osoby prawne albo osoby prawne samorządu terytorialnego oraz podmioty reprezentujące inne państwowe jednostki organizacyjne albo jednostki organizacyjne samorządu terytorialnego;
5) podmioty reprezentujące inne osoby lub jednostki organizacyjne, które wykonują zadania publiczne lub dysponują majątkiem publicznym, oraz osoby prawne, w których Skarb Państwa, jednostki samorządu terytorialnego lub samorządu gospodarczego
Celem tych zmian jest zwiększenie dostępności ofert pracy oraz ułatwienie osobom poszukującym zatrudnienia dotarcie do aktualnych ofert.