na stanowisko
ASYSTENTA RODZINY
w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Niechlowie
- Nazwa i adres jednostki:
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Niechlowie ul. Głogowska 31, 56-215 Niechlów
- Nazwa stanowiska:
Asystent rodziny – 1 etat
- Asystentem rodziny może zostać osoba, która:
- Posiada obywatelstwo polskie.
- Posiada:
- wykształcenie wyższe na kierunku pedagogika, psychologia, socjologia, nauki o rodzinie lub praca socjalna lub
- wykształcenie wyższe na dowolnym kierunku uzupełnione szkoleniem z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną i udokumentuje co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną lub studiami podyplomowymi obejmującymi zakres programowy szkolenia określony w stosownym rozporządzeniu wydanym na podstawie ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej (Dz.U.2020.poz, 821t.j) i udokumentuje co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną lub
- wykształcenie średnie lub średnie branżowe i szkolenie z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną, a także udokumentuje co najmniej 3-letni staż pracy z dziećmi lub rodziną,
- Nie był/była pozbawiony/a/ władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest jemu/jej zawieszona ani ograniczona.
- Wypełnia obowiązek alimentacyjny – w przypadku gdy taki obowiązek wynika z tytułu egzekucyjnego.
- Nie był/była skazana prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe.
- Posiada pełną zdolność do czynności prawnych.
- Posiada umiejętność podejmowania decyzji.
- Ma poczucie odpowiedzialności.
- Stan zdrowia pozwala na zatrudnienie na określonym stanowisku.
- Wymagania dodatkowe:
1. Doświadczenie zawodowe w pracy z rodzinami / w tym: staż pracy, wolontariat lub inne formy aktywności,
2. Prawo jazdy kategorii B i samochód osobowy do dyspozycji.3. Obsługa komputera,
4. Samodzielność w działaniu oraz wykazywania własnej inicjatywy,
5. Umiejętność pracy w zespole, asertywność, zaangażowanie,
6. Umiejętność stosowania interpretacji przepisów prawnych regulujących sprawy na zajmowanym stanowisku, znajomość regulacji prawnych z zakresu: wsparcia rodziny i systemu pieczy zastępczej, pomocy społecznej, przeciwdziałania przemocy w rodzinie, przeciwdziałania alkoholizmowi, przeciwdziałania narkomanii,
7. Odporność na sytuacje stresowe,
8. Umiejętność zachowania bezstronności w kontakcie z rodziną,
9. Umiejętność prowadzenia pracy z rodziną, w szczególności z klientem trudnym,
10. Poprawna komunikacja pisemna,
11. Wysoka kultura osobista,
- Zakres zadań wykonywanych na stanowisku:
Główne zadania asystenta rodzin reguluje art. 15 ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej /Dz.U. 2020, poz. 821 tj/.
Asystent rodziny wykonywać będzie obowiązki zgodne ze standardami, dobrymi praktykami i wytycznymi na poziomie krajowym i regionalnym.
- Informacja o warunkach pracy na stanowisku:
- Zadaniowy system czasu pracy,
- Praca w terenie również w godzinach popołudniowych,
- Praca w budynku Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Niechlowie,
- Praca wymaga częstego przemieszczania się niezależnie od warunków atmosferycznych
- Informacja dodatkowa:
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia o naborze wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Niechlowie w rozumieniu przepisów o rehabilitacji osób niepełnosprawnych, jest niższy niż 6%.
- Zakres obowiązków na stanowisku objętym naborem:
- opracowanie i realizacja planu pracy z rodziną we współpracy z członkami rodziny i w konsultacji z pracownikiem socjalnym ośrodka pomocy społecznej,
- opracowanie, we współpracy z członkami rodziny i koordynatorem rodzinnej pieczy zastępczej, planu pracy z rodziną, który jest skoordynowany z planem pomocy dziecku umieszczonemu w pieczy zastępczej;
- udzielanie pomocy rodzinom w poprawie ich sytuacji życiowej, w tym w zdobywaniu umiejętności prawidłowego prowadzenia gospodarstwa domowego;
- udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów socjalnych;
- udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów psychologicznych;
- udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów wychowawczych z dziećmi;
- wspieranie aktywności społecznej rodzin;
- motywowanie członków rodzin do podnoszenia kwalifikacji zawodowych;
- udzielanie pomocy w poszukiwaniu, podejmowaniu i utrzymywaniu pracy zarobkowej;
- motywowanie do udziału w zajęciach grupowych dla rodziców, mających na celu kształtowanie prawidłowych wzorców rodzicielskich i umiejętności psychospołecznych;
- udzielanie wsparcia dzieciom, w szczególności poprzez udział w zajęciach psychoedukacyjnych;
- podejmowanie działań interwencyjnych i zaradczych w sytuacji zagrożenia bezpieczeństwa dzieci i rodzin;
- prowadzenie indywidualnych konsultacji wychowawczych dla rodziców i dzieci;
- realizacja zadań określonych w ustawie z dnia 4 listopada 2016 r. o wsparciu kobiet w ciąży
i rodzin "Za życiem" (Dz. U. z 2019 r. poz. 473 t.j.); - prowadzenie dokumentacji dotyczącej pracy z rodziną;
- dokonywanie okresowej oceny sytuacji rodziny, nie rzadziej niż co pół roku, i przekazywanie tej oceny podmiotowi, o którym mowa w art. 17 ust. 1;
- monitorowanie funkcjonowania rodziny po zakończeniu pracy z rodziną;
- sporządzanie, na wniosek sądu, opinii o rodzinie i jej członkach;
- współpraca z jednostkami administracji rządowej i samorządowej, właściwymi organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami i osobami specjalizującymi się w działaniach na rzecz dziecka i rodziny;
- współpraca z zespołem interdyscyplinarnym lub grupą roboczą, o których mowa w art. 9a ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie (Dz. U. z 2015 r. poz. 1390 oraz z 2019 r. poz. 730), lub innymi podmiotami, których pomoc przy wykonywaniu zadań uzna za niezbędną.
- Wymagane dokumenty:
1) Kwestionariusz stanowiący załącznik nr 1 do ogłoszenia, list motywacyjny, kserokopie dokumentów potwierdzających wykształcenie, kserokopie dokumentów potwierdzających doświadczenie zawodowe (tylko związane z pomocą społeczną, z asystą rodziny itp.),
2) Oświadczenie o niekaralności za umyślne przestępstwo lub przestępstwo skarbowe - załącznik nr 2 do ogłoszenia,
3) Oświadczenie o stanie zdrowia pozwalającym na wykonywanie pracy na wskazanym
stanowisku stanowiące załącznik nr 3,
4) Oświadczenie o przysługiwaniu władzy rodzicielskiej i wypełnianiu obowiązku alimentacyjnego stanowiące załącznik nr 4 do ogłoszenia,
5) Oświadczenia dotycząc ochrony i przetwarzania danych osobowych- załącznik nr 5 i 6.
X . Termin i miejsce składania ofert:
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać osobiście lub pocztą /decyduje data wpływu do Ośrodka/ w zamkniętych kopertach z dopiskiem:
„Nabór na stanowisko Asystent Rodziny", w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej
w Niechlowie, ul. Głogowska 31, 56-215 Niechlów, pokój nr 5:
w terminie do dnia 15.07.2020 r. do godz. 14:00 .
- Inne informacje:
Aplikacje które wpłyną niekompletne, niezgodne z wymogami wskazanymi w ogłoszeniu o naborze lub po terminie nie będą rozpatrywane.
O spełnieniu wymogów formalnych i zakwalifikowaniu się do rozmowy kwalifikacyjnej kandydaci będą informowani drogą telefoniczną na podany numer kontaktowy.
Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona w BIP GOPS w Niechlowie i na tablicy Ogłoszeń Ośrodka.
Dokumenty aplikacyjne można odbierać osobiście po zakończeniu procedury naboru przez okres 1 miesiąca począwszy od dnia ogłoszenia wyników. Dokumenty nie odebrane zostaną zniszczone po upływie 3 miesięcy od dnia podpisania umowy o pracę z wybranym, kandydatem.
Oferowane stanowisko pracy nie jest stanowiskiem urzędniczym w związku z czym nie ma zastosowania procedura naboru i rozstrzygnięcia konkursowego.
Dodatkowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu 65-544-32-57
Kierownik
Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Niechlowie
Danuta Nuckowska-Ciulak